Siniviivan taustalla toimiva Sportivo TV yhdistyy suurempaan kokonaisuuteen. Jatkossa kiekkomaailman suurimmat puheenaiheet löytyvät edelleen kanaviltamme, mutta nyt aiempaa monipuolisemmassa ja kattavammassa muodossa.
Suomalaiset urheilumediat Atleetti ja Sportivo yhdistyvät Sportivo Atleetti Oy:ksi. Atleetin urheilusisältöjä voi jatkossakin seurata Atleetti.fi-verkkosivuilta, useista sosiaalisen median kanavista sekä videocastien osalta Youtubesta ja Spotifystä.
Sportivon vankka osaaminen näkyy erityisesti urheilun verkkosivuilla: Sportti.com, SporttiUutiset.fi, KiekkoUutiset.fi, LeijonaUutiset.fi, FutisUutiset.fi, Siniviiva.fi ja Kymppipaikka.fi sekä monipuolinen videokanava Sportivo TV ovat marraskuun alusta osa yhtä Suomen suurinta urheilumediaa.
Vuonna 2024 aloittaneiden medioiden tavoitettavuudesta suomalaisten urheilufanien keskuudessa kertovat seuraavat luvut: Verkkosivuilla 10 miljoonaa sivulatausta sekä 1,5 miljoonaa uniikkia kävijää ja sosiaalisen median kanavissa 50 miljoonaa näyttöä kuukaudessa.
Videosisältöjen puolella kasvu on viime kuukausien aikana ollut nopeaa. Pidemmistä studiolähtyksistä katsojia ja kuuntelijoita on erityisesti kiinnostanut Arttu Wiskarin tähdittämä Lepakkovuoro ja lyhyemmistä Antti Niemen jalkapalloanalyysit sekä Sami Heleniuksen jääkiekkokommentit. Olympiavoittaja Toni Nieminen on vetänyt viikoittaista ravilähetystä, jonka lisäksi kaikki Ruotsin ravit näkyvät ATG:n ravilähetyksissä Atleetti.fi-sivulla.
Tällä viikolla videolähetysten joukkoon liittyy Pelistudio, jossa Positiossa-podcasteista tutut vedonlyönnin ammattilaiset käyvät läpi viikon kiinnostavimmat pelit. Kaiken kaikkiaan uutta videosisältöä omalta studiolta tulee viikossa 6-7 tuntia. Tavoitteena on tämän määrän tuplaaminen ensi vuoden aikana.
– Yhdistyminen Sportivon kanssa luo Suomen urheilumediakentälle monikanavaisen toimijan, jossa synergioita löytyy paljon. Atleetin some-kanavat ja videotuotanto sekä Sportivon monet verkkosivut mahdollistavat urheilufaneille jatkossa entistä kiinnostavampien urheilusisältöjen kuluttamisen monissa eri kanavissa, toteaa Atleetti Suomi Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja uuden yhtiön toimitusjohtaja Tuomas Kanervala.
– Meillä ovat Atleetin kanssa vahvuudet eri osa-alueilla ja eritoten siitä syystä yhdistyminen oli molemmille yrityksille järkevä peliliike. Kokonaisuus on jo nyt enemmän kuin osiensa summa ja luo vankan pohjan tulevalle kasvulle. Tavoitteena on nykyisten tavoitettavuuslukujen kaksin-kolminkertaistaminen vuoden 2026 aikana, kertoo puolestaan Sportivon taustalla toimineen TMP The Media Project Oy:n ja uuden yhtiön hallituksen puheenjohtaja Pekka Franck.











